منتدى سوهندا لعشق الروح

طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ
{ منتـــــــدى سوهنداااا لعشـــــق الـــروح }
طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Ezlb9t10
{ منتـــــــدى سوهنداااا لعشـــــق الـــروح }
طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Ezlb9t10
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

سوهندا لعشق الروح
    اسم الموضوع: شركة النيل للتسويق الالكترونيطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 12 نوفمبر 2014, 10:30 am من طرف    اسم الموضوع: شركة النيل للتسويق الالكترونيطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 12 نوفمبر 2014, 10:26 am من طرف    اسم الموضوع: لو نسيت الباسورد بتاع المنتدى خش وقولىطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالسبت 07 سبتمبر 2013, 3:56 am من طرف    اسم الموضوع: أحبك طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 15 أغسطس 2013, 5:42 pm من طرف    اسم الموضوع: فين اخواتى وحبايبى ...رحتو فين بس طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 11 أغسطس 2013, 2:57 am من طرف    اسم الموضوع: فين اخواتى وحبايبى ...رحتو فين بس طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 11 أغسطس 2013, 2:56 am من طرف    اسم الموضوع: مين هيكنس المنتدى ؟؟؟؟؟؟؟؟طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالسبت 03 أغسطس 2013, 4:45 am من طرف    اسم الموضوع: من 1 الى 3 ورحلة الى القمر مع احد الاعضاءطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالسبت 03 أغسطس 2013, 4:41 am من طرف    اسم الموضوع: فين اخواتى وحبايبى ...رحتو فين بسطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالجمعة 02 أغسطس 2013, 12:00 am من طرف    اسم الموضوع: .....ايه الكلمة اللى تحب تقولها النهاردة لحبيبك....؟؟؟؟؟؟ طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 01 أغسطس 2013, 1:49 am من طرف    اسم الموضوع: مانشستر يونايتد ينتفض أمام بولتون بثلاثية وينتظر الهدية طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالثلاثاء 18 يونيو 2013, 5:31 pm من طرف    اسم الموضوع: سليمان يترشح رسميا للرئاسة المصرية والاخوان يقدمون مرشحا احتياطياطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 30 يناير 2013, 9:03 pm من طرف    اسم الموضوع: كل عيد وانتو بخير يا ربطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 01 نوفمبر 2012, 11:27 pm من طرف    اسم الموضوع: عيد اضحى سعيد لكل اعضاء المنتدىطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 28 أكتوبر 2012, 9:46 am من طرف    اسم الموضوع: Poor Egyptian Man طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 9:52 pm من طرف    اسم الموضوع: كيفية إسترجاع إيميل أرسلته بالخطأ [ بدون برنامج ] طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 06 سبتمبر 2012, 1:19 pm من طرف    اسم الموضوع: ارجو التثبيتطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 23 أغسطس 2012, 10:31 pm من طرف    اسم الموضوع: ممكن اشهار عندكم طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 15 أغسطس 2012, 7:44 pm من طرف    اسم الموضوع: مـطـلــوب مـشـــرفــيــن لـلـمـنـتـدى .. رشح نفسك للاشراف .. طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 13 أغسطس 2012, 4:02 am من طرف    اسم الموضوع: مطلوب مشرفين طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 01 أغسطس 2012, 8:50 am من طرف    اسم الموضوع: حل مشكلة المشرفين لا يستطيعون تثبيت المواضيع طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 30 يوليو 2012, 10:50 am من طرف    اسم الموضوع: ارجو الردطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 30 يوليو 2012, 10:35 am من طرف    اسم الموضوع: [قوانين القسم]طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 30 يوليو 2012, 5:15 am من طرف    اسم الموضوع: لو صمدت ل20 ثانيه تبقى عبقريطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 30 يوليو 2012, 4:50 am من طرف    اسم الموضوع: المواضيع المثبتةطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالإثنين 30 يوليو 2012, 4:16 am من طرف    اسم الموضوع: صفحة الفيسبوك لدى منتدى سوهنداطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 29 يوليو 2012, 1:51 pm من طرف    اسم الموضوع: فوائد ذكر اللهطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 29 يوليو 2012, 12:33 pm من طرف    اسم الموضوع: طلب لعبةطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 29 يوليو 2012, 12:18 pm من طرف    اسم الموضوع: لعبة عندك الجرأة على؟؟؟؟؟؟؟؟طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 29 يوليو 2012, 12:10 pm من طرف    اسم الموضوع: قااااااانون فايــــــــــــــــــــز الشهــــــــــــرطريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأحد 29 يوليو 2012, 11:58 am من طرف

شاطر | 

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل
كاتب الموضوعرسالة

شيمو

{..شيمو..}
عضو مشارك
عضو مشارك

تاريخ الميلاد : 28/03/1994
انثى

مُساهمةموضوع: طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ   طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 14 يناير 2009, 1:24 pm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا الشيف شيمو الى مبعرفش اطبخ مش مهم المهم هقولكم عن طريقه اكلة انا عمرى ما عملتها

المقادير

حلوة هتجوعوا 12 فخد دجاج
ربع ملعقة من الهيل
ربع ملعقة من مسحوق القرفة
2/1 ملعقة من الفلفل الأسود
3 مغلفات من مرقة دجاج ماجي
3 فصوص ثوم مطحون
عصيرلـ 2 حامض
2/1 كوب زيت زيتون ( مخلوط مع زيت نباتي)
1 ونصف كلو بطاط مقشر ومقطع لشرائح رفيعة
كوبان من الماء

طريقة التحضير

- يخلط الدجاج مع البهارات ومرقة الدجاج ماجي والثوم وعصير الحامض والزيت في وعاء، ويترك لمدة ساعتين تقريبا.
- يخلط ما تبقى من مرقة الدجاج ماجي مع البطاطا وتصف في صينية للفرن.
ثم توضع قطع الدجاج على السطح ويسكب فوقها مرق النقع والماء.
- يطهى الدجاج في فرن حرارته 180 درجة مئوية لمدة 45 دقيقة حتى ينضج البطاط والدجاج،وصحتين وهنا على قلوبكم.
[img][

{.... توقيع شيمو ....}

sohanda

{..sohanda..}
مـؤسس الموقع
مـؤسس الموقع

تاريخ الميلاد : 25/06/1993
انثى

مُساهمةموضوع: رد: طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ   طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالأربعاء 14 يناير 2009, 9:57 pm

طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ 57394212

شيموووو فى الموضوع ده شكلك مش جعانه علشان كده عملتى موضوع صح وحلو

علشان كده هجيبلك الحلو معايا تسلم ايدك شيف شيمووووو

طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Chocol10

***** سوهنداااااا ****

{.... توقيع sohanda ....}

Anonymous

{..????..}
زائر

مُساهمةموضوع: رد: طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ   طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالخميس 15 يناير 2009, 2:19 am

الله عليكى شيموووووو شيف ممتاز

موضوعك جميل موووت

سمسمه

{.... توقيع ???? ....}

قلب صادق.

{..قلب صادق...}
عضو مجتهد
عضو مجتهد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ   طريقه عمل الدجاج المشوى مع البطاطا الذيذ Emptyالجمعة 16 يناير 2009, 1:20 am

انا عايز اعيط يا شيمو هى التركيبه الكيميائيه دى بتتاكل فى الاخر
يعنى عندنا اولا ايه معلقه من الهيل ده بصراحه انا معرفوش
وكمان عصير ل 2 حامض اللى بتعملوه فينا ده مش شويه
طيب بالنسبه لمرقه الدجاج ماجى ممكن فاين فوز
وكمان الزيت فى وعاء ...... وعاء الكروان
ثم توضع قطع الدجاج على السطح ويسكب فوقها مرق النقع والماء..... انا عاوز اعرف هنحط قطع الدجاج على السطح ليه ايه اللى هيطلعنى على السطح الا اذا كان اكل للفراخ بقى بس هى الفراخ بتاكل دجاج ؟
انا اسف يعنى بس فرن حرارته 180 درجة مئويه مش هعرف اظبطها ازاى بصراحه

بس سيبك انتى من كل ده فى اتنين قبل منى عجبهم الاكل جدا وبيشكرو فيه هههههههه

وفى النهايه انا بقول لشيمو انا كنت بهزر ولو بتزعل انا اسف مقدما ومش هعمل كده تانى ومش داخل المطبخ تانى

وربنا يوفقك لمزيد من الوصفات والاكلات اللذيذه وعن اذنكم بقى علشان ان جوعت سلام

{.... توقيع قلب صادق. ....}

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1